Jobb, sommar & släktträff

Okej, ärligt talat så måste jag skärpa mig om jag vill blogga. Inte särskilt tätt mellan inläggen. Men här kommer ett iallafall. Nu är sommaren här men värmen har inte riktigt kommit än, men det är väl kanske på G?! Sen sist jag skrev nått har jag fått jobb så jag ska jobba hela sommaren och David är pappaledig med Isak. Det känns självklart lite konstigt att inte vara hemma med Isak längre. Jag har ju trots allt varit mammaledig i över ett år. Men det känns också jätteroligt att ha fått ett jobb och än så länge trivs jag jättebra. Imorgon börjar jag på mitt schema jag har över sommaren. Det känns spännande och lite nervöst också såklart. Men det är väldigt roligt att få lära mig något nytt. Jobbet är som receptionist på Pite Havsbad! 
 
Allting flyter på och tiden bara rusar fram nu känns det som. Snart har vi bott här i Piteå i ett år! Det känns galet, var ju nyss vi bestämde oss för att flytta. Vi trivs väldigt bra här, Piteå är en väldigt trevlig och mysig stad kan jag intyga. Har ni aldrig varit här så borde ni komma på besök! Speciellt under sommartid ska man komma på besök tycker jag. Hela staden får ett härligt liv och det är mycket som händer här under sommaren. Bland annat Piteå Summer Games som är en fotbollsturnering. Turneringen är en av de största i Sverige och världen. Något som är ganska häftigt är att under turneringen är det ca 38 000 personer som besöker Piteå. Detta betyder att Piteås befolkning fördubblas under dessa dagar. Det märks i stan kan jag tala om! 26-29 juni är turneringen i år, alltså om två veckor typ. Detta är bara ett av de alla evenemang som arrangeras här under sommaren. 
 
Förra helgen var det släktträff på min pappas sida. Det var väldigt trevligt och kul att träffa alla som man inte träffar så ofta. Vi var ca 150 st av ca 180 st totalt. Så en stor släkt är det! Norrbottenskuriren kom och gjorde ett reportage om oss också, så i måndags var vi i tidningen! Det händer ju inte särskilt ofta! haha! 
 
Nä nu måste jag nog gå och börja med någon lunch innan Isak vaknar! Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0