Ryggont & en möhippa på det

Det var några dagar sen jag skrev något nu och det var inte enligt min plan. Men det har uppstått endel andra saker och omständigheter att syssla med istället för att skriva. Hela familjen har varit sjuka, vi fick en rejäl och tråkig förkylning allihop, Isaks första förkylning! Men det har gått bra och han börjar bli piggare nu. Han är fortfarande lite snuvig och hostig men ingen feber. I torsdags skulle jag iväg för att handla lite smått, det hade regnat ute precis och det hade isat på rätt rejält på backen. Men det var ändå bra sandat. Iallafall så ramlade jag, och ganska rejält också. Inte alls skönt. Det var mellan två garagelängor och precis där var det inte sandat något alls utan bara blankis vilket jag inte alls såg eftersom att jag höllpå att fixa med några nycklar. Så vips hamna jag på isen och dyngblöt var jag också. Ont gjorde det också kan jag tala om. Jag kravlade mig upp och haltade hemåt igen, ju närmare jag kom desto mer ont fick jag, adrenalinet började gå ur kroppen. Jag blev liggandes i soffan resten av kvällen med smärtstillande och även fredagen ägnade jag största delen i soffan. Supertråkigt och jobbigt att inte kunna ta hand om Isak så mycket som jag vill. Men som tur var så hade David blivit klar med skolan så han har kunnat göra det mesta trots att han också har varit hängig och förkyld. Nåväl, nu börjar jag må bättre i ryggen/svanskotan iallafall och det är jag såå tacksam över. 

Min vän Emma ska gifta sig i januari så igår hade vi hennes möhippa. Det blev en trevlig dag och jag tror att hon också tycker det blev en bra och minnesvärd dag. Hon fick shoppa loss på röda korset - alltså hitta dagens outfit! Hon blev Snygg! En svart/vit-rutig basker och en rostfärgad, mycket snygg kavaj med axelvaddar och allt därtill. Mycket fint! haha! Sen fick hon gå på skattjakt på stan, också det mycket roligt! På kvällen åt vi middag på Oléarys och avslutade med bowling. Det blev inget bowlande för mig dock på grund av ryggen. Men det var kul ändå. Efter bowlingen åkte jag hem och de andra stannade kvar. Hela dagen gick som planerat och jag tror att alla som var med tyckte att det blev en bra dag. 
 
Idag trodde jag att jag skulle bli sängliggande för det mesta eftersom att jag var igång hela dagen igår. Men jag mår väldigt bra idag och känner att ryggen mår bra och klarar nog endel aktiviteter. Min farfar ringde på morgonen och frågade om vi ville komma till dom idag, så vi får se hur vi gör. 
 
Nåja, hoppas ni får en bra Söndag och tredje advent! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0