Min graviditet

Hemma från en mysig spontanmiddag hos mamma och pappa. Isak är nattad och vi har precis sett på The Bachelorette. Haha ja jag är tyvärr helt fast i den serien. Det började med att det gick i repris kl 16.00 på vardagar nu när jag är mammaledig, och då har det fallit in på Isaks eftermiddagssovning så då har jag helt enkelt fastnat framför det programmet. Ganska kul faktiskt, enlig mig. Men jag gillar ju sånna typer av program så. 

Jag börjar inse att det kommer bli svårt att ge en bra uppdatering kring det senaste året. Det har ju hänt så otroligt mycket. Men det bästa med 2013 är ju helt klart vår älskade son Isak. Så jag kan väl börja med att berätta lite kring graviditeten kanske. 


De första 12-15 veckorna mådde jag illa till och från, vilket är rätt vanligt som ni kanske vet. Men jag är tacksam ändå. Jag klarade mig bra med att äta åksjuketabletter och att tänka på att äta regelbundet. Men visst spydde jag. Alla vet väl hur det är att må illa, inte särskilt kul. Men grejen är den att det är ändå annorlunda med illamåendet man känner då man är gravid. Jag mådde illa ibland då jag satt och åt, fick gå och spy men kunde sätta mig och fortsätta äta från samma mat igen direkt efteråt, och så är det ju inte precis då man är magsjuka. Rätt knäppt, och när jag tänker på det så låter det ju inte speciellt frächt. Så var det iallafall för mig, men alla är vi olika och upplever sin graviditet på olika sätt. I övrigt fick jag må bra största delen av graviditeten. Jag kommer ihåg att jag hade foglossning EN enda kväll och det är jag oerhört tacksam över. Det är inte ett dugg skönt. Jag hade det efter att jag och David hade varit en heldag i Stockholm och gått otroligt mycket. I slutet av graviditeten fick jag mer och mer sammandragningar. Man brukar ju prata om att när man är gravid får man sina cravings, och visst hade jag mina mer eller mindre speciella saker jag ville ha. Snickers, citroner, morötter och majskolvar är några av sakerna jag verkligen ville ha i perioder, annars var jag nog rätt lugn. Var otroligt känslig mot lukter. Doften från kylen var ingen hitt, inte heller chipslukt. Jag var mer lättstött och känslig än vanlig dessa månader också. Jag kan säga att David hade det inte alltid så lätt. 
 
(Bilden ovan är jag och gravidmagen, vet inte precis vilken vecka, men rätt höggravid)
 
 
En kort sammanfattning om min graviditet var alltså detta. Kanske jag berättar lite om förlossningen nästa gång, eller om flytten? Vi får se vad jag känner för att skriva om då. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0