Gulaschsoppan!

Mina trogna läsare, jag tänkte att jag ska dela med mig av receptet på gulaschsoppan jag gjorde för någon vecka sen. Jag lovar, den är god!!
4 PORTIONER
2 st gula lökar
600 g benfri högrev ( jag tog gryt kött bitar som finns på ica)
2-3 msk smör
1 liter vatten
2-3 msk paprikapulver
2 st köttbuljongtärningar
1 förp (500 g) krossade tomater
1 tsk salt
1-2 krm kajennpeppar
kummin 1 tsk
3-4 st (500g) potatisar
1 st paprika
Gör såhär:
  • Skala och hacka löken. Skär köttet i små bitar. Fräs löken i smöret. Ta grytan från värmen och tillsätt lite av vattnet tillsammans med paprikapulvret. Rör om och tillsätt resten av vattnet.
  • Sätt grytan på plattan och tillsätt buljongtärningarna, krossade tomaterna och kryddorna. Låt det koka upp. Lägg i köttet och låt det koka i ca 30 min.
  • Skala och skär potatisen i små tärningar. Skär paprikan i småbitar. Lägg i potatisen och fortsätt koka ca 30 min. Lägg i paprikan när det återstår ca 15 minuter av kokningen.
Smaka av, och behövs det så tillsätt mer av kryddorna.
Det är verkligen inte svårt att laga och tar ca en timme. Receptet är från Rutiga kokboken.

Kommentarer
Postat av: Jenny

De är ju ett måste med mjukaka på julbordet, o mamma skulle nog inte hinna göra det så jag pröva för första gången, dom blev då goda iaf:) Jaaa snart är ni här, längtar såå galet mycket! Ni kommer tycka att de hänt mycket med William sen sist!:)Saaaaknar dig!<3

2011-12-21 @ 10:08:16
URL: http://jennylundberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack så jättemycket! 9 månader är en lång tid, det måste varit riktigt jobbigt?



Den där gulaschsoppan måste jag ju bara testa ;)

2012-01-10 @ 10:57:28
URL: http://fridacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0